Uitleg Lessen

.

BBB

Een training van 30 minuten voor buik, benen en billen. Een cardiotrainingop de fiets, loopband,crosstrainer en stepper is uitstekend te combineren met de BBB training.

Body en powercycling

De body-cyclingles (45min) en de power-cyclingles (1uur) zijn een combinatie van conditietrainingop de fiets en spiergerichte oefeningen(body-cycling) of krachttraining (power-cycling).
12088421_999914126695455_4369806915384469720_n.jpg

Bootcamp

Is een actieve les in de buitenlucht waar je in groepsverband zowel conditie als kracht traint. De trainingen bestaan o.a. uit hardlopen, intervaltraining en fitnessoefeningen in de natuur. Deze workout is een perfecte aanvulling op andere sporten, maakt je sterk (mentaal) fit en geeft je energie. (De bootcamplessen zijn alleen in de zomermaanden.)

Calisthenics

Een les waarbij na een warming up de nadruk ligt op spierversterkende en vormende oefeningen vooral voor buik, benen en billen.

Clubyoga

Een groepsfitnessprogramma gebasseerd op oefeningen uit de Tái Chi, Yoga en Pilates. Tijdens de les vormen zes thema's samen een geheel. Enkele of meerdere van deze thema's komen samen in de oefeningen. Ademhaling en concentratie zijn thema's waar de geest door wordt geprikkeld. Coördinatie, flexibiliteit en kracht vormen de drie thema's die het lichaam prikkelen. Geniet van Clubyoga en beleef de ontspanning en inspanning.
12065989_999914173362117_3635212660422751828_n.jpg

F.F.T.

Functionele groepstraining met gegarandeerde kracht toename en vetverbranding een totale workout van 45 minuten, leuk en uitdagend voor iedereen. Deze vernieuwende workout is gebasseerd op HIT (High Intensity Training) en komt voort uit internationale ontwikkelingenin de sportwetenschap en bewegingsleer.

Fitnesscircuit

Gezellige groepstraining in de fitness-ruimte waarbij men gebruik maakt van de cardio- en krachtapparatuur.

Move it function

MOVE IT FUNctionele training, in circuitvorm. Je traint je totale lichaam het is afwisselend met veel fun.MOVE IT 1.jpg De workout kan aangepast worden aan het niveau van de deelnemer zodat iedereen mee kan doen.

Nirvana Fitness

Is een combinatie van ademhalingsoefeningen, Yoga en Pilates en zorgt voor een progressieve verlaging van het ademhalingsritme. Dit triggert de ontspanningscentra van het zenuwsysteem en vertraagt en ontspant alle lichamelijke systemen waardoor er ruimte ontstaat voor regeneratie, ontgiftiging en mentale rust. Die verlengde uitademing die het gevolg is van Nirvana fitness creërt en fysiek ontspanningseffect en stressreductie die optreedt tijdens meditatie en mindfulness.

Smovey-training

Smovey is een vibrerend zwaairingsysteem. Door bewegen van de ringen ontstaat een pulsierende vibratie welke correspondeert met de trillingsfrequentie van het lichaam. Trainen met de smoveyringen activeert 97 % van de spieren, verstevigt het bindweefsel, versnelt de stofwisseling en versterkt het hart en vaatstelsel. 

Smovey-walk

Het low impact programma in de buitenlucht. Door gebruik te maken van de smoveyringen verbetert behalve uw conditie ook uw kracht en mobiliteit.
smovey1_logo_hiyh_registered_rgb.jpg 

Smovey relax

Is een les van 15 minuten bestaande uit fijne ontspanningsoefeningen met gebruik van de Smovey Vibroswing. Deze les is een prima aanvulling op de, aan deze les voorafgaande les MOVE IT FUNctionele training. 

Step

Het conditiegedeelte wordt gedaan d.m.v. het op- en afstappen op de originele "STEP", een licht verende platform. De intensiteit is hoog, de druk op de gewrichten echter minimaal.

Total body conditioning

Een motiverende en plezierige effectieve workout met gebruik van verschillende trainingsvormen (step, slide, low impactaerobic, spierversterkende oefeningen etc.) en verschillende formules (circuit-, intervaltraining etc.)
zumba-horizontal.jpg 

Zumbanetics

Combinatie van zumba en calisthenics..